Máte někdo zkušenosti s roubováním sazenic jabloní na vyšlechtěnou odrůdu? jaké jsou výsledky?.
Obsah
Máte někdo zkušenosti s roubováním sazenic jabloní na vyšlechtěnou odrůdu? jaké jsou výsledky?
Máte někdo zkušenosti s roubováním sazenic jabloní na vyšlechtěnou odrůdu? jaké jsou výsledky?
Co je na tom tak překvapivého? Jabloň plodí, šťáva obsahuje hormony, které stimulují tvorbu květů. Hormony stimulovaly tvorbu poupat. Obyčejná fyziologie. Ovoce bude samozřejmě lepší než jen plané. Jak moc? Pokus bych přeložil na příští rok. Štěp by se neodlomil vahou jablka. Hodně štěstí.
Všechny odpovědi a komentáře (48)
11. dubna 2019 10:12
Hmm. Určitě to není naopak? Obvykle se kultivar naroubuje na sazenici
11. dubna 2019 10:54
Ne naopak, to je ono! )) Faktem je, že jsem loni narouboval korunku roční sazenice na 14 let starou jabloň. Letos už jsou vidět poupata! Prohledal jsem celý internet a hledal odpověď. A jen na jednom německém fóru jsem četl o podobné zkušenosti, více rad, bez fotografie, která by to dokazovala. Uvedl, že výsledky lze očekávat za 2-3 roky.
A tady jsou moje pupeny:
vrchol divoké zvěře na pěstované odrůdě
12. dubna 2019 11:56
Naroubovali jste přesně špičku výhonku s apikálním pupenem? Nebo jsi zkrátil stopku nahoře?
Pokud má apikální pupen, pak můj odhad je, že je to velké vegetativní pupeno bez pupenu. Jsou sami o sobě mocní a někdy působí generativním dojmem. A jabloň obvykle nevytváří pupeny na vrcholcích. Obvykle na ostruhách, bočních větvích, v uzlech.
12. dubna 2019 13:36
Ano, segment 5 centimetrů, loni na jaře. Přes léto dala dva výhony, jeden silný, druhý slabší, jako oštěp. Právě konce těchto výhonků jsem fotil.
2. dubna 2021 20:05
Tak co, jaké pupeny? Divoká květina nekvete? Z těchto pupenů vyrostou stejná divoká jablka, jako by rostla na vlastních divokých kořenech.
3. dubna 2021 15:51
A ty divoké kvetou, přirozeně!) Jabloň má velmi dlouhou juvenilní fázi, jak víte. Přibližně od 6 do 12 let. V mém případě kvetlo již druhým rokem.
11. dubna 2019 11:31
Vaše zkušenosti budu se zájmem sledovat! Určitě napiš!
11. dubna 2019 11:43
Letos jich ještě pár zasadím. Myslím, že to bude zajímavé pro každého, kdo se snaží vytvořit vlastní odrůdu jabloní – není třeba čekat 5-15 let na první kvetení a plodování. )
30. března 2020, 12:15
Ano, je to nesmírně zajímavé, je tu mnoho různých jabloní a přátelských sadů a. kromě výběrů je samozřejmě co strávit 5-15 let)))
3. dubna 2021 15:39
Poupata již začala kvést, výsledky vidím na 4 roubovaných sazenicích! Loni mi při prvním pokusu zničily kytky zpětné mrazy. Je to samozřejmě škoda!
3. dubna 2021 15:46
V zimě jsem zasela semínka naklíčená do jablek Pink Lady. Jablka jsou z Itálie a pravděpodobně z monoplantací, kde tato odrůda nebyla opylována jinými odrůdami. Podle jednoho odborníka je pravděpodobnost získání odrůdy, která je co nejvíce podobná Pink Lady, velmi vysoká. Sešlo se nám 24 sazenic. V létě je plánuji naroubovat na dospělou jabloň. )
11. dubna 2019 12:17
Erfurte, možná bude vaše sazenice plodit jablka podobná těm z vaší odrůdové jabloně. Vaše 14letá matka jabloň musí do jisté míry vychovat (převychovat) planou jabloň. Není pro nás snadné naroubovat vyšlechtěnou odrůdu na sazenici, tedy divokou. Čekáme, až ta divoká dodá naší vyšlechtěné odrůdě odolnost vůči nepříznivým podmínkám. Například naroubováním na velmi zimovzdornou odrůdu (!) odrůdu, která není úplně zimovzdorná, ale nám se moc líbí, vlastně dosáhneme určitého zvýšení zimovzdornosti roubované odrůdy. A k takové výchově (vzájemné výchově) dochází jak u potomka, tak i u podnože.
11. dubna 2019 12:43
Děkuji! ) Všechny tyto body jsou mi známy již dlouho. ) V takovém experimentu mluvíme spíše o rychlosti vstupu do období květu/plození.)
2. dubna 2021 19:53
„Možná, že vaše sazenice bude produkovat jablka podobná těm z vaší odrůdové jabloně“ – co tím myslíte? Divoce roubovaná odrůda má všechny vlastnosti odrůdy a nemá vlastnosti divoké podnože. Proč by bylo možné, že při roubování opačně (divočina na odrůdovou podnož) si divoká květina rozvine kvality odrůdy? Ano, podnož má vliv na potomstvo a dokonce se vyvíjejí nové odrůdy, ale tento vliv je nepatrný a abyste viděli rozdíl, musíte jeden na druhý mnohokrát přeroubovat, abyste získali něco opravdu odlišného od originál (jiná odrůda).
Při roubování jakékoliv odrůdy na volně žijící zvěř nikdo nepočítá s tím, že tato roubovaná odrůda bude podobná (nejen vzhledem, ale i chutí a dalšími vlastnostmi) zvěři divoké.
„Čekáme, až ta divoká dodá naší vyšlechtěné odrůdě odolnost vůči nepříznivým podmínkám. Například naroubováním na velmi zimovzdornou odrůdu (!) odrůdu, která není úplně zimovzdorná, ale nám se moc líbí, vlastně dosáhneme určitého zvýšení zimovzdornosti roubované odrůdy. A k takové výchově (vzájemné výchově) dochází jak u potomka, tak i u podnože. “—zvýšení zimní odolnosti potomstva je v tomto případě způsobeno tím, že je naroubován na zimovzdornou divokou zvěř. Pokud vezmete řízek odrůdové jabloně naroubované na stejnou planou jabloň a naroubujete jej na běžnou (zimovzdornou) jabloň, tento řízek a následně vyvinutá větev tohoto potomka nebudou mít zvýšenou zimní odolnost.
11. dubna 2019 14:23
Co je na tom tak překvapivého? Jabloň plodí, šťáva obsahuje hormony, které stimulují tvorbu květů. Hormony stimulovaly tvorbu poupat. Obyčejná fyziologie. Ovoce bude samozřejmě lepší než jen plané. Jak moc? Pokus bych přeložil na příští rok. Štěp by se neodlomil vahou jablka. Hodně štěstí.
11. dubna 2019 14:42
Děkuji!)) Odpověď zní kompetentně a logicky! ) Dám na větvičku dlahu a zavážu – zvědavost je na hranici svých možností! )))
11. dubna 2019 14:25
A v Durynsku už je jaro, zahrady kvetou. Příznivá oblast pro zahradnictví. Rok a půl jsem žil díky sovětské armádě.
11. dubna 2019 16:41
Lily, poděl se o výsledek svého experimentu. Taky jsem moc zvědavá, co vymyslíš. Mějte také na paměti, že sazenice jakýchkoli rostlin mohou časem změnit kvalitu plodů a další odrůdové vlastnosti. Jak k lepšímu, tak k horšímu. Navíc, pokud je semenáč odebrán ze semen stejné jabloně jako podnož, pak má odrůda (nikoli hybrid) vysokou pravděpodobnost, že zcela zopakuje vlastnosti ovoce.
11. dubna 2019 17:22
Podnoží je odrůda Jonagold, semenáč je z volně sprašované červenomasé odrůdy jabloně Circe. Několik let jsem hledal alespoň nějaké informace o takovém experimentu a rozhodl jsem se jej zinscenovat sám.
Čistě hypoteticky bylo o kvetoucích hormonech v podnoži jabloní vše jasné, ale nečekal jsem, že tak rychle ovlivní potomstvo! Zde jsou slova jednoho německého člena fóra (toto je jediná informace, kterou jsem na internetu našel): „Pokud vás zajímá, jaká jablka vaše sazenice vyprodukuje, pak je tu ještě jedna možnost: sadbu si můžete vypěstovat za jednu popř. dva roky. Vršek pak naroubujte na jednu z větví jiné jabloně. Pak možná za dva nebo tři roky ochutnáte první jablka z vaší vzrostlé jabloně.“