Dá se skloubit venkovská dovolená, obdělávání půdy a záhonů a včelstev?.
Obsah
- 1 Dá se skloubit venkovská dovolená, obdělávání půdy a záhonů a včelstev?
- 2 Dá se skloubit venkovská dovolená, obdělávání půdy a záhonů a včelstev?
- 3 Zanechte prosím komentář
- 4 Přidejte komentář k příspěvku
- 5 Jsou dva důkazy v dači přijatelné?
- 6 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 7 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 8 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 9 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 10 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 11 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 12 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 13 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
- 14 Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
Dá se skloubit venkovská dovolená, obdělávání půdy a záhonů a včelstev?
Dá se skloubit venkovská dovolená, obdělávání půdy a záhonů a včelstev?
Včely v zemi?
Existuje nápad umístit v zemi v příštím roce několik úlů. Nikdy předtím jsem se včelami nezabýval, ale zima je dlouhá, a pokud bude touha pokračovat, přečtu a zvážím pro a proti. No, otázka je jednoduchá: je možné skloubit letní prázdniny, obdělávání půdy a záhonů a včelstev? Jak daleko byste měli odstranit úly od záhonů, abyste se vyhnuli bodnutí?
To může být užitečné:
- Jaký je minimální počet včelstev?
- Řekněte mi, prosím, kdo ví, proč se včely rojí?
- Koupím dům, kde dříve chovali včely. Vrátí se včely do této oblasti?
Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
Otázka je v následujících sekcích: otázky, včelařství, tipy
11 komentářů díky za otázku 1 v oblíbených 2240 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Evgeniy Kostroma 20. září 2018, 20:37
Poděkovat! Poděkoval jsi 72
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Všechny odpovědi a komentáře (11)
21. září 2018, 07:30
Eugene. Tyto věci můžete kombinovat, pokud je ze srdce děláte rádi. Ale jsem zmatená z těch úlů: jak zapadnou mezi sousedy? Problémem mohou být úly. Kdybyste bydleli někde na kraji, na konci vesnice, tak by to bylo jednodušší.
21. září 2018, 08:28
Evgeniy, souhlasím s Fransem Khasanovičem, hlavním problémem jsou sousedé. Kolik půdy máte na založení úlů? Můj přítel má 22 akrů půdy. Jeho soused má včely. Zdá se, že vzdálenost není malá, ale on a děti byli v létě 5x bodnuti včelami, což je velká nepříjemnost (také je dobré, že není alergie na bodnutí). V první řadě tedy nemyslete na postele, ale na sousedy.
21. září 2018, 09:04
Je tam 21 akrů půdy, velký včelín zatím nechci, samotný proces je zajímavý, tzn. Doufám, že bude málo včel. Pozemek je na kraji obce, ale soused je pouze jeden. Když umístíte úly 30 m od souseda. Píchnou ho? A já, když jsou postele 10 metrů daleko? Přesně tento aspekt mě nyní zajímá. Poklidné soužití úlů a postelí. Je to principiálně možné nebo nemá cenu začínat?
21. září 2018, 12:17
Evgeny, nebudu neopodstatněný. Mám kamaráda, který žije v Baškirii, včelaře. Dům je také extrémní nemovitost. Ze strany sousedů a ulice připevnil na plot silné dvoumetrové latě (o dva metry vyšší než plot) a natáhl igelitovou fólii. Princip je takový. Včely, když létají těmito směry pro sběr medu, jsou nuceny okamžitě stoupnout o 4 metry a pak pokračují v letu v získané výšce. Podle letadla – v té letové hladině. A neruší sousedy, kteří jdou po ulici. Hodně štěstí!
21. září 2018, 10:15
Strýc mého manžela postavil na pozemek úly, je tam zeleninová zahrada, vše kombinuje. Nemohu vám říct nuance jeho včelaření v zahradnictví, bohužel spolu moc nekomunikujeme. Co se týče bodání. tímhle směrem poletí včely pro med. K tomu budete muset zasít medonosné rostliny. Majitel, tzn. neměli by tě bodnout, protože. Poznají to podle čichu. Včely ale nemají rády kuřáky a pijáky. Z posledního důvodu mi bohužel zemřel bratranec (bylo tam mnoho kousnutí). Do skleníku mi v létě přilétají i včely opylovat okurky. To znamená, že někde poblíž mají sousedé. ale já se s nimi kamarádím (ve smyslu včel). Vždy mě udivuje inteligence tohoto hmyzu. Vletí-li včela do okna skleníku, pak letí zpět do okna a nebojuje jako hloupá moucha ve všech koutech.
21. září 2018, 12:52
Eugene! Se včelami problémy nejsou.
Měl jsem 4 úlů na pozemku o rozloze 7 akrů, 2 metry od cesty ke vchodu, a nikdy nebyly napadeny.
Vše záleží na plemeni včel, vybírejte mírumilovné a vše bude v pořádku.
Jednou se moje mladá královna proletěla s místními drony a další rok mě tato rodina přivítala svými žihadly u brány o žádné práci nebo odpočinku, takže se připravte na to, že královny bude třeba jednou vyměnit rok – dva.
A včely samozřejmě nemají majitele, spíše naopak. „Majitel“ je nepřítel číslo jedna, protože je to on, kdo se vloupe do domu, rozbije vše kolem, je to on, kdo odnáší med atd.
Přišel jsem jen v tričku a kraťasech a udělal pár fotek z půlmetrové vzdálenosti. A tohle je podzim, žádný úplatek se nekoná a včely jsou agresivnější.
Za celé léto mě ani sousedy (bohužel) nenapadlo jediné žihadlo.
21. září 2018, 14:49
Michaile, nemluvíme o problémech se včelami, ale o možných problémech se sousedy. Zaměnili jste pojmy příčina a následek.
21. září 2018, 15:24
No, já nevím, Fransi Khasanovichi, co jsi se spletl, ale já konkrétně odpovídám na otázku, která se netýká sousedů.
Pokud ale chcete případné problémy probrat se sousedy.
Nemám rád pojmy, nevnímám je.
21. září 2018, 17:33
Michaile, kde jsou včely na chatě První otázka je, jak budou na včely reagovat sousedé. Proto je třeba na to majitele upozornit. Vaši sousedé vás nebudou kontaktovat, váš avatar mluví sám za sebe. čtu vaše příspěvky. Jsem upřímně rád za vaši dobrou úrodu zeleniny. Jen tak dál!
21. září 2018, 17:39
Děkuji, Fransi Khasanovichi! Velmi hezké
A máte pravdu, se sousedy jsme přátelé, no, alespoň můj avatar by si to přál.
21. září 2018, 17:17
Včely v zemi budou jistě prospěšné. Pokud se ale poblíž použijí silné pesticidy, včely nemusí přežít. Sám majitel včel je samozřejmě může sledovat a izolovat, když provádí ošetření, ale co sousedé?
Zanechte prosím komentář
Přidejte komentář k příspěvku
VestnikCvetovoda 27. června 2021, 11:08
Historicky každá ruská vesnice měla včelaře – osobu, která chovala včely a udržovala včelín. Jeho dům vždy stál na kraji vesnice – 300-400 m od nejbližších sousedů – a u včelína byla vždy zahrada. Včelařství je prastaré řemeslo.
Pasha838 8. září 2020, 22:35
Vyvstala otázka ohledně včel. Doslova v této věci nemám vůbec žádné zkušenosti, ale tady na fóru jsem viděl rozhovory o včelínech, tak jsem se rozhodl „hodit návnadu“, abych nelistoval ve fórech a knihách předem a nelámal si hlavu. Otázkou je co?
Světlana74 13. července 2015, 20:15
Ahoj! Řekni mi, prosím, kdo ví, proč se včely rojí? A co dělat, aby se nerojili? Na internetu jsme se dočetli, že dělohu je potřeba měnit každý rok. Je to tak?
irindom 6. července 2016, 16:55
Otázka od našeho předplatitele Vasilije: Proč včelí matky přestávají sít? Dříve byl výsev dobrý, královna byla rok stará.
receptář 23. května 2017, 19:36
Zde se diskutuje o včelách medonosných. Máte někdo zkušenosti s chovem včel Osmia? Podělme se o naše zkušenosti.
smirnova_zr 10. listopadu 2020, 03:49
Koupím dům, kde dříve chovali včely. Na místě byl včelín. Poté bylo opuštěno. Moje otázka zní: „Vrátí se včely příští rok a později na své původní místo, nebo ne?“
Prohlédněte si všechny materiály o včelařství: Vidět vše
Jsou dva důkazy v dači přijatelné?
Kamarád říkal, že na dači si můžete bez problémů uschovat dva důkazy – stačí se o ně trochu starat, ale celou zimu budete mít svůj vlastní med. Sever Ukrajiny je proslulý svými poli a pracovitými včelami.
Je ale možné takový plán realizovat? Budou vám včely na venkově překážet v odpočinku?
Nikolash Zprávy: 1262 Registrovaný: 31. října 2011 16:06 Kde: Klimatická zóna – 6a
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva Nikolash » 11. listopadu 2011, 02:25
Mám na zahradě úly. Včely bezdůvodně neštípou a neměli byste se jich bát. Na chatě je dostatek místa pro instalaci několika úlů. Nepřibližujte se zbytečně blíže než na pár metrů ke vchodu a vše bude v pořádku. A ve vzdálenosti deseti metrů, ale ne v dráze letu včel a bez náhlých pohybů, se můžete v létě klidně opalovat.
Nejsem kouzelník, jen se učím.
Nfif Zprávy: 894 Registrovaný: 31. října 2011 10:47 Kde: Střední Ukrajina
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva Nfif » 11. listopadu 2011, 16:13
Nyní máme malý pozemek a úly jsou umístěny 5 metrů od cesty k domu. Přes léto mě kousla jen jedna a to už byl srpen, pršelo a nebyl žádný úplatek, čas od času se sousední včely pokusily napadnout naše a v záchvatu „vášně“ mě jedna píchla. A tak nevznikají žádné zvláštní potíže. Kousnou psa, když leze ke vchodu. Ale stále leze, nevím proč! Hlavní je nestát létu v cestě, jinak do vás může náhodně narazit včela a kousnout vás.
Olga777 Zprávy: 452 Registrovaný: 29. října 2011 18:50 Kde: Ukrajina, Doněcká oblast
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva Olga777 » 11. listopadu 2011, 17:13
Máme příbuzné, kteří chovají včely. Svého času jsme si to také chtěli vzít pro sebe, ale odrazovali nás, říkali, že když jsou děti malé, tak je lepší ne, mohly by to kousnout. Nechodit poblíž důkazů je jedna věc, ale druhá věc je, že na zahradě a na zahradě bude stále více včel, nechci, aby děti chodily a bály se.
N_at_a Zprávy: 203 Registrovaný: 30. října 2011 17:45 Kde: Ukrajina, oblast Poltava
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva N_at_a » 11. listopadu 2011, 17:16
Terranova napsal: Jeden můj známý říkal, že si u své dači můžete bez problémů nechat dva důkazy – trochu se o ně starat, ale celou zimu budete mít svůj vlastní med. Sever Ukrajiny je proslulý svými poli a pracovitými včelami.
Je ale možné takový plán realizovat? Budou vám včely na venkově překážet v odpočinku?
Není úplně jasné, co máte na mysli – množství práce nebo možnost soužití se včelami na malém prostoru? Pokud máte nejasnou představu o tom, co je včelín, pak bez další pomoci nebudete schopni udržovat jediný úl. A pokud rozumíte všem složitostem včelího života, pak nezáleží na tom, zda existují 2 nebo 10 úlů, můžete si poradit a vyjít spolu i na standardních 6 akrech. Samostatně bych rád poznamenal, že při dobré péči a normálním úplatku může včelstvo vyprodukovat až 50 kg medu za sezónu (a to i přesto, že jim necháte dost na přezimování). Ze dvou úlů i bez zvláštního úplatku vezmete klidně 60-70 kg. To je dost pro 4-5 člennou rodinu, dejte více všem svým příbuzným a přátelům!
IntelektuálníNik Zprávy: 366 Registrovaný: 29. října 2011 10:02 Kde: Ukrajina, oblast Poltava
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva IntelektuálníNik » 12. listopadu 2011, 16:25
Terranova napsal: Jeden můj známý říkal, že si u své dači můžete bez problémů nechat dva důkazy – trochu se o ně starat, ale celou zimu budete mít svůj vlastní med. Sever Ukrajiny je proslulý svými poli a pracovitými včelami.
Je ale možné takový plán realizovat? Budou vám včely na venkově překážet v odpočinku?
Včely vám nebudou překážet v odpočinku, i když máte 20 úlů, hlavní je naučit se s nimi soužití a neprovokovat je. Nepořádejte například piknik s ohněm přímo u včelína, nebuďte v dráze letu včel, vyhněte se používání silně zapáchajících látek před návštěvou včelína a podobně. To jsou obecná pravidla včelaře, a člověka, který nechce být pokousán včelami. Co se týče odchodu, je potřeba bez ohledu na to, zda máte 2 důkazy nebo 22.
Terranova Zprávy: 790 Registrovaný: 03. listopadu 2011, 11:47 Kde: Konotop, oblast Sumy.
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva Terranova » 13. listopadu 2011, 20:32
N_at_a, znamenalo možnost existence vedle těchto dvou důkazů. Budou za domem, kde jsou již všechna okna zavřená, k nejbližší cestičce, kudy často chodíme cca 10-12 metrů. Ze začátku bude další pomoc od zkušeného souseda, ale bude to krátkodobá – on sám pak bude chodit na včelnici na celé léto, takže posuzuji své síly a schopnosti.
sergey11 Zprávy: 852 Registrovaný: 29. října 2011 23:42 Kde: Charkov, Ukrajina
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva sergey11 » 14. listopadu 2011, 00:19
Terranova napsal: N_at_a, znamenalo možnost existence vedle těchto dvou důkazů. Budou za domem, kde jsou již všechna okna zavřená, k nejbližší cestičce, kudy často chodíme cca 10-12 metrů. Ze začátku bude další pomoc od zkušeného souseda, ale bude to krátkodobá – on sám pak bude chodit na včelnici na celé léto, takže posuzuji své síly a schopnosti.
Sám včely nechovám, ale dva moji (doslova) sousedé mají úly – jeden má 3, druhý 7 nebo 8. Včely létají, někdy i koušou a pijí vodu v našem pouličním umyvadlu. Bzučí! Ale se sousedy máme dobré diplomatické vztahy, takže naše nepříjemnosti vynahrazují jejich med! Mimochodem, do našeho domu prakticky nikdy nelétají a to je hlavní!
amatér Zprávy: 302 Registrovaný: 06. listopadu 2011, 17:55 Kde: Ukrajina. Dněpropetrovsk
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva amatér » 14. listopadu 2011, 15:57
Pokud máte na začátku další pomoc, zvládnete to. Hlavní je správně si zorganizovat práci s důkazy a pak už půjde vše jako po másle, takříkajíc automaticky. Letos jsme byli na dovolené u kamaráda, má tři důkazy a já se prostě bojím včel, ale na konci prázdnin jsem si taky zvykl a řeknu, že nebudu jen bodat je bez důvodu. A pokud nebudete obtěžovat je, nebudou obtěžovat oni vás. Začněte jeden, pokud máte touhu a máte někoho, kdo vám pomůže. Experimenty jsou vždy dobré.
Guis Zprávy: 636 Registrovaný: 11. prosince 2011, 18:29 Kde: Jižní federální okruh
Re: Dva důkazy u dače – je to přípustné?
zpráva Guis » 25. prosince 2011, 15:00
Klidně umístěte své dva důkazy a nebojte se. Včely, které létají s úplatkem, vás kvůli stavbě těla nemohou kousnout. Ti, kteří letí do práce, začínají okamžitě od příletové tabule nahoru. Ty nabírají výšku a pohybují se směrem k úplatku. Ještě jedna věc, včely sbírají nektar ne blíže než 500 m od svých úlů. Pokud nebudete úl vybírat klackem, pak bude vše v pořádku.