Proč jahody tmavnou a usychají a co je potřeba udělat, aby se tato situace letos neopakovala?.

0

Proč jahody tmavnou a usychají a co je potřeba udělat, aby se tato situace letos neopakovala?

Jahody začaly zasychat a měnit barvu na hnědou. S čím to lze propojit?

Jahody 2. roku plodování dokonale vykvetly, bobule začaly pučet, ale nedozrály, všech 40 keřů začalo usychat. Přitom nezčervenaly, ale spíše zhnědly a byly velmi sladké. Odrůdy jahod – Tsarskoye Selo a Corado.

Situace se opakovala 2x. První byl v roce 2014. Všechny keře byly vykopány a spáleny. Záhon byl osázen zeleným hnojením a 1 rok odpočíval. V srpnu 2015 byly vysazeny nové keře. V létě 2016 přinesly keře první sklizeň. A stejný příběh se opakoval znovu.

S čím se to dá spojit. V literatuře nebylo nalezeno žádné vysvětlení. Možná za to může země?

To může být užitečné:

  • Nať jahodníku praská a zčerná. S čím by to mohlo souviset a jak to léčit?
  • Jaké rané odrůdy jahod jsou vhodné pro oblast Moskvy?
  • Připravujete si vlastní jahodová semínka?

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se

Otázka je v následujících sekcích: otázky, jahody, bobule, sušení, důvody, zahradní jahoda
15 komentářů 3 díky za otázku 5 oblíbené 45919 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Boris 9. dubna 2017, 17:27
Poděkovat! Poděkoval jsi 6
Otázka přidána do oblíbených
Marina Yashina a 4 další lidé
Добавить в избранное
Připnutý komentář od tverval:

Ptal jsem se také na fórech a odborníkům na pěstování jahod. Jednou z odpovědí byla odpověď specialisty na jahody, výzkumníka v ovocnářské laboratoři Timiryazevovy akademie.

Zajímavé:
Borovice horská vyrostla na 1,5 m, ale „rozpadla se“ do stran. Je možné vytáhnout větve směrem ke středu?.

Odpověď byla:
„Bohužel nemohu dávat autorovi dopisu žádnou naději.“ Prezentovaný podrobný popis a vizuální fotografie jsou klasickým příkladem poškození jahodníku nebezpečnou houbovou chorobou. pozdní plíseň nebo tzv. kožovitá hniloba plodů. Jejím původcem je houba Phytophtora Cactorum Schroet.

Jako všechny plísňové infekce se tato nemoc nejvíce rozvine a škodí v červnu až červenci za vlhkého počasí. Houba postihuje všechny nadzemní orgány jahodníku – poupata, květy i vrcholový růstový bod a proniká i do růžic na šlahounech. Spory plísní přezimují uvnitř rostlinných pletiv a přenášejí se s infikovaným sadebním materiálem do nových oblastí. V počátečních stádiích poškození v důsledku parazitismu houby uvnitř jahodového keře klesá výnos ovoce o 15-20%. Následně intenzivní vývoj houby způsobí úplné zničení plodiny a rostlin.

Parazitická existence houby uvnitř dozrávajících plodů rostliny mění normální biochemické reakce dozrávání bobulí – vysychají, zhoustnou a díky menší hmotě mohou chutnat sladší. Naruší se i tvorba normální barvy a plody získávají hnědožlutou barvu. Bobule se tvarem a barvou podobají koženým taškám. To je jasně vidět na fotografii. Je zcela nežádoucí jíst takové ovoce.

Bohužel zatím neexistují vysoce odolné odrůdy vůči této chorobě.

Čtenář udělal naprosto správnou věc, když zničil všechny infikované keře. Po nějaké době by stejně zemřeli. Nyní je pro zlepšení zdravotního stavu půdy nutné přísné dodržování karantény. Na toto místo se doporučuje zasadit jahody nejdříve po 4-5 letech. Vzhledem ke schopnosti původce tohoto druhu plísně infikovat také velké množství keřů bobulovin a ovocných stromů (včetně jabloní a hrušní) se nedoporučuje sázet jahody v blízkosti těchto plodin. K zamezení výskytu této nejnebezpečnější choroby se doporučují preventivní opatření – optimalizace vodní bilance půdy (odstranění přebytečné vlhkosti), výsadba rostlin s velkou roztečí řádků a vzdáleností v řadách pro větrání, nákup zaručeně zdravého sadebního materiálu.“

Zajímavé:
Jaké jsou vlastnosti pěstování jahod Kupchikha a velkoplodých jahod Albion?.

Pokud máte zájem, mohu napsat, co jsem dělal. Pevně ​​doufám, že jsem se této houby přece jen zbavil, loni byly keře zdravé.

Všechny odpovědi a komentáře (15)
9. dubna 2017 18:22

Můžu mít fotku? Jak se listy cítily? Důvodů může být více – choroby, škůdci (háďátka, svilušky). Pokud by byly fotografie, bylo by možné stanovit diagnózu s větší mírou pravděpodobnosti.

9. dubna 2017 19:36

V posledních letech byly v červnu vydatné srážky. Moje jahody hnijí. To je také pravděpodobně nemoc. V jakém regionu jsou vaše stránky?

10. dubna 2017 18:49
Ano, kdyby tam byla fotka, tak by se dala udělat diagnóza, ale ani ta není přesná.
11. dubna 2017 16:33

V roce 2014 mi téměř všechny jahody dobře vykvetly, nasadily bobule, a když nadešel čas, kdy bobule dozrály, většina bobulí začala zasychat. Přitom nezčervenaly, spíše zhnědly, byly velmi sladké, ale s mírnou hořkostí. Vy jste takové známky neměli.

11. dubna 2017 17:37

Ach! A to samé se mi stalo loni. Nedá se o nich ani říct, že by byly zkažené – byly trochu suché, dalo se je i sníst. Ale vůbec to nevypadá jako opravdová jahoda (((

11. dubna 2017 19:47

Takové bobule jsme získali v roce 2013 na několika keřích. Dětem a vnoučatům se moc líbily a dokonce mi nařídili tyto keře množit. Všichni si mysleli, že ty bobule mají příchuť ananasu. Fotku těch bobulí nemám, nezdály se mi nic zvláštního, ale v roce 2014 se ukázalo, že všechny jahodové keře mají přesně tyto bobule a jen úplně první se daly jíst, byly víceméně zralé, všechny ostatní byly nepoživatelné. 3 roky přísného výběru a opravdu doufám, že jsme se s tímto problémem úspěšně vypořádali. Loni na dvou malých záhonech po 12 keřích nebyla jediná nemocná bobule.

Zajímavé:
Jak se zbavit cibulových mušek bez chemie?.

Vysadili jste nové keře na původní místo?

12. dubna 2017 20:25

Ano, přesně to se stalo. Jahody dobře kvetly, začaly se tvořit bobule, a když přišel čas, kdy bobule začaly zpívat, všechny bobule začaly usychat. Přitom nezčervenaly, ale spíš zhnědly, byly velmi sladké,
Situace se opakovala 2x. První byl v roce 2014. Všechny keře byly vykopány a spáleny. Záhon byl osázen zeleným hnojením a 1 rok odpočíval.
V srpnu 2015 byly vysazeny nové keře. V létě 2016 přinesly keře první sklizeň. A stejný příběh se opakoval znovu. Možná za to může země?

12. dubna 2017 21:11

Ptal jsem se také na fórech a odborníkům na pěstování jahod. Jednou z odpovědí byla odpověď specialisty na jahody, výzkumníka v ovocnářské laboratoři Timiryazevovy akademie.

Odpověď byla:
„Bohužel nemohu dávat autorovi dopisu žádnou naději.“ Prezentovaný podrobný popis a vizuální fotografie jsou klasickým příkladem poškození jahodníku nebezpečnou houbovou chorobou. pozdní plíseň nebo tzv. kožovitá hniloba plodů. Jejím původcem je houba Phytophtora Cactorum Schroet.

Jako všechny plísňové infekce se tato nemoc nejvíce rozvine a škodí v červnu až červenci za vlhkého počasí. Houba postihuje všechny nadzemní orgány jahodníku – poupata, květy i vrcholový růstový bod a proniká i do růžic na šlahounech. Spory plísní přezimují uvnitř rostlinných pletiv a přenášejí se s infikovaným sadebním materiálem do nových oblastí. V počátečních stádiích poškození v důsledku parazitismu houby uvnitř jahodového keře klesá výnos ovoce o 15-20%. Následně intenzivní vývoj houby způsobí úplné zničení plodiny a rostlin.

Parazitická existence houby uvnitř dozrávajících plodů rostliny mění normální biochemické reakce dozrávání bobulí – vysychají, zhoustnou a díky menší hmotě mohou chutnat sladší. Naruší se i tvorba normální barvy a plody získávají hnědožlutou barvu. Bobule se tvarem a barvou podobají koženým taškám. To je jasně vidět na fotografii. Je zcela nežádoucí jíst takové ovoce.

Zajímavé:
Prosím o radu, jak vyčistit komín v lázeňském domě?.

Bohužel zatím neexistují vysoce odolné odrůdy vůči této chorobě.

Čtenář udělal naprosto správnou věc, když zničil všechny infikované keře. Po nějaké době by stejně zemřeli. Nyní je pro zlepšení zdravotního stavu půdy nutné přísné dodržování karantény. Na toto místo se doporučuje zasadit jahody nejdříve po 4-5 letech. Vzhledem ke schopnosti původce tohoto druhu plísně infikovat také velké množství keřů bobulovin a ovocných stromů (včetně jabloní a hrušní) se nedoporučuje sázet jahody v blízkosti těchto plodin. K zamezení výskytu této nejnebezpečnější choroby se doporučují preventivní opatření – optimalizace vodní bilance půdy (odstranění přebytečné vlhkosti), výsadba rostlin s velkou roztečí řádků a vzdáleností v řadách pro větrání, nákup zaručeně zdravého sadebního materiálu.“

Pokud máte zájem, mohu napsat, co jsem dělal. Pevně ​​doufám, že jsem se této houby přece jen zbavil, loni byly keře zdravé.

12. dubna 2017 21:30

Děkuji mnohokrát za tu informaci. Obratem vás informujeme, že na stejném záhonu byly vysazeny nové keře. Samozřejmě je velmi důležité získat od vás popis toho, co jste udělali, abyste se houby zbavili. Pokud to není těžké, pošlete to.
Jak vyplývá z vašeho dopisu, zřejmě letos zůstaneme bez bobulí.

24. dubna 2017 19:24

Milá Valentino Larino! Psali jste, že odjíždíte na pár dní na chatu a jakmile se vrátíte do města (na chatě není internet), určitě odpovíte na náš předchozí dopis, ve kterém nás požádáte, abychom popsali, co jste udělali, abyste se zbavili houby. Pokud jste se vrátili do města, žádáme vás, abyste nám odpověděli, protože. Doufáme jen ve vaši pomoc. Před Vaším dopisem jsme nikde nenašli odpověď na naši současnou situaci. Čekání na odpověď. S pozdravem. Boris a Olga Koloskovovi, Moskva. region, Dolgoprudny.

Zajímavé:
Jak správně prořezávat kdoule?.

27. dubna 2017 19:37

Omlouvám se za zpoždění v odpovědi. Přišel jsem z dachy, ale můj vnuk onemocněl, omlouvám se, byl jsem zmatený.)
V případě této choroby jsem nezaznamenal žádné odchylky ve tvorbě keřů, v jejich vývoji: listy byly čisté, zelené, kvetení bylo přátelské a včasné (ve srovnání se svými sousedy) a teprve tehdy, když bobule začaly dozrávat bylo patrné, že byl problém s bobulemi.
Po prvním roce hromadného onemocnění jsem nechal pouze 7 keřů, které neměly nemocné bobule, ale keře jsem vykopal ze zahradního záhonu, omyl oddenky z půdy a nechal je 15 minut v růžovém roztoku manganistanu draselného .

Poté jsem připravil Kornevinův roztok, nalil jej do děr a zasadil keře na místo, kde jahody nikdy předtím nerostly. Následující léto jsem dal 4 keřům příležitost normálně růst a kvést a ze tří jsem udělal mateřské keře, otrhal stonky květů a připnul kníry do kalíšků. Příležitost k růstu jsem dal pouze prvním růžicím, a jakmile se objevily velmi malé kořínky, odřízl jsem úponek spojující keř s růžicí a pohárky po kapkách zahrabal, aby půda v nich rychle nevysychala. Některé růžice se neujaly, ale asi 50 nových keřů jsem vysadil v druhé polovině srpna na samostatný záhon. Ty keře, které normálně rostly a kvetly, se také ukázaly jako infikované a musely být odstraněny a spáleny.

Další rok jsem pokračoval ve výběru, protože opět více než polovina keřů byla nemocná, jako ty 3 keře, které byly mateřskými rostlinami a které dostaly příležitost kvést a produkovat bobule. A přesto asi třetina mladých keřů produkovala zdravé bobule. A stejně jako loni jsem z nich vzal první rozety, vybral ty nejsilnější a nejpevnější a hned je přesadil na jiné místo. Výsledkem bylo, že v loňském roce všechny keře produkovaly zdravé bobule. Pevně ​​doufám, že i letos bude vše v pořádku.
Celou tu dobu jsem na jaře jednou za 10 dní před květem (ukázalo se to 2-3x) důkladně postříkal jak keře, tak zeminu pod nimi roztokem jódu (10 ml jódu na 10 litrů vody) proti houbových chorob a zamulčují se silnou vrstvou hoblin. Přikrmoval jsem ji roztokem divizny, jakmile začaly růst listy a v období květu. Přidal jsem mikroelementy, a když se bobule začaly znatelně zvětšovat, nakrmil jsem je monofosfátem draselným.

Zajímavé:
Mohu mulčovat čerstvě posekanou trávou?.

Abych byl upřímný, teď bych asi koupil jen nové keře a netrápil se. Nečekal jsem, že budeme 3 roky bez jahod. Ale teď jsem rád, že jsem to nevzdal. Během této doby jsem se naučil tolik nových věcí o této nádherné bobule! Hodně štěstí, drahý Boris a Olga!

Hledal jsem fotky z minulého roku, abych nebyl úplně neopodstatněný
Bohužel bobule nejsou příliš zralé, ale nemocné bobule by již byly v této době velmi patrné.

27. dubna 2017 21:42

Velice vám děkuji, že jste si udělal čas a podrobně sepsal o svém „boji“ za zdravé jahody. Zkusme, stejně jako vy, zahájit boj o zdravé a chutné bobule s využitím vašich zkušeností. O výsledcích klání vás budeme určitě informovat. Ještě jednou moc děkuji. Koloskovové.

18. května 2020, 01:29
Borisi, jak jsi ten problém řešil? Můžeš mi říct?
7. června 2020, 18:36

Ano, prosím odpovězte. Ukazuje se, že nikdo neidentifikoval, o jaký druh nemoci se jedná?
Prosím o sdílení, mnoho lidí hledá odpovědi už léta, občas na keře s takovými plody narazím, ale ne tak, aby byly zasaženy všechny keře

Zanechte prosím komentář

Přidejte komentář k příspěvku

KatyaK 31. října 2016, 17:05

Okraje listů jahodníku zasychají. Je to roztoč?Okraje listů jahodníku zasychají. Je to roztoč?

Dobrý den, zahájil jsem pokus s pěstováním jahod na parapetu. Začaly první problémy. Nechci startovat, budeme bojovat. Řekněte mi, proč okraje listů vysychají? Slyšel jsem o roztočích. je to on? Co zpracovat? choroba.

nastjashabunkene 29. února 2016, 23:18

Ahoj. Na podzim byly sazenice zasazeny do květináčů a ponechány ve skleníku. V únoru se do domu nastěhovalo 56 sazenic. Semenáčkům vyrašily listy a asi po 3 týdnech mi jakoby po domluvě začaly jahody schnout, počínaje zdola nahoru až k listu.

Zajímavé:
Ekněte mi, jak vzít řízky Perovskia?.

Kamenev_Ilya 23. května 2021, 08:30

Pěstuji jahody v květináčích. Jak často zalévat?Pěstuji jahody v květináčích. Jak často zalévat?

Dobré odpoledne. Začal jsem pěstovat jahody v květináčích, protože. Nemám vlastní zápletku. Koupil jsem jednoleté sazenice, které se zdály zdravé. Zasadil jsem ji do země v květináči, aby se zásuvka zrychlila, protože. listy byly malé. Načež to samozřejmě zalil.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *