Jaké rostliny lze vysadit na záhon pod lísku?.

0

Jaké rostliny lze vysadit na záhon pod lísku?

Odpusťte mi prosím možná hloupou otázku. Koupil jsem si byt v přízemí a rozhodl jsem se osázet pozemek květinami. Utratil jsem spoustu peněz a práce, ale na radu sousedů se ukázalo, že rostliny nechtěly růst pod ořechy. Na pozemku jsou dva obrovské ořechy, vážně tam nic neporoste? Řekněte mi, jestli existují vytrvalé kvetoucí rostliny, nebo alespoň dekorativní, jiné než tráva a pampelišky, které mohou žít ve stínu vlašského ořechu.
Díky za stránky.

Maas Alex
Lugansk, Ukrajina
15.07.2005
02:25:52

Ořech je nejsilnější alelopat. Tito. jeho životně důležité sekrety jsou prostě jedem pro mladé výhonky. Možná to nějaké dekorativní trvalky vydrží, ale ne na dlouho. Co když vyzkoušíte Wallerovy každoroční impatiens? Pěstují se přes sazenice a vysazují se do země v kvetoucím stavu přímo v květináčích. Kolekce, kterou můžete dát dohromady, je úžasná. Řízky lze obnovit příští rok. Rostliny do stínu, ale vyžadují pravidelnou zálivku pod korunami stromů. Děkuji za pozornost.

Lucy_M
Minsk
15.07.2005
09:35:36

Pod 30letým Manchurianem mi hodně roste. Hostas Rogersia plavky trillium, kapradiny, sasanky corydalis kupena jasany aconity fialky a mnoho dalšího.

Constantin
Moskva
15.07.2005
10:14:02

Kostě, s největší pravděpodobností mluvíme o vlašském ořechu (přeci jen Ukrajina). Roste něco pod vaším ořešákem? :)))))))))

Оксана
Moskva
15.07.2005
10:39:10

Oksan Manchurian má nyní průměr kořene asi 5 m. A myslím, že se příliš neliší od ořechu, pokud jde o tlak na okolí.

Constantin
Moskva
15.07.2005
11:14:24

Maas Alex, tráva pod dospělým ořechem neporoste. Mám podobný problém, ale moje ještě nejsou moc velké, mají jen 10 let a průměr 4 metry.Na straně, kam dopadá slunce, tzn. v polostínu dobře rostou různé karafiáty. Zato sasanky lesní se cítí skvěle ve stínu. Pod dalším ořechem na okraji koruny roste jalovec, nejspíš kozák. A přímo pod korunou je heřmánek a koreopsis a spousta dalších věcí, které nejsou odolné ani vůči stínu.
Ale můj dědeček, z mé paměti, pod zralými ořechy opravdu nic nerostlo. Nejde o nedostatek slunce, ale o látky, které uvolňuje. I toho je ale v dubových listech hodně. Možná bychom měli zkusit rostliny rostoucí pod duby? Také říkají, že je nutné odstranit spadané listí zpod stromu, pak se v půdě hromadí méně stejných látek. Pokud můžete pravidelně měnit horní půdu, můžete pěstovat téměř cokoli. Také se mi zdá, že pěstování letniček pěstovaných přes sazenice také není špatné.

Zajímavé:
Je možné znovu zasadit dospělý keř rajčat.
Julie
Kyjev
15.07.2005
12:36:01

V mé kanceláři, přímo před oknem, je obrovský starý ořech. Vynikající ochrana před hlukem a sluncem. Dívám se, co tam roste: přímo pod tím už kvetou hostas, denivky vybledly, na jaře byly pivoňkové koule.
Na dači mám obecně nejraději ořešáky – žádná péče, plody padají k nohám :-)) Dobře pod nimi rostou buxusy, kapradiny, floxy, kaliny, břečťany, fialky – jako smetí, je jich hodně , Aquilegias. Jedním slovem, všechno je stínomilné.

Moray
Krasnodar
15.07.2005
13:27:11

Ne, s dubem není žádná souvislost. Nezralé plody a listy vlašských ořechů obsahují zajímavou látku – juglon (derivát naftochinonu). Inhibuje tedy růst vegetace i ve velmi nízkých koncentracích. Takový přírodní herbicid.

avchep
Moskva
15.07.2005
17:46:45

Jakékoliv rostliny lahodící vašemu oku a relativně stínomilné tam porostou pouze v nádobách, květináčích apod. zakopané v zemi.

doc
Moskva
15.07.2005
18:05:58

doktor:
Jsi si jistá? Nedělám, protože se věří, že předchůdce juglonu je vylučován listy ořechu a smýván do půdy deštěm. To znamená, že zdrojem fytotoxinu není shnilá podestýlka, ale samotná vegetativní rostlina. To je smyslem fenoménu alelopatie, že rostlina uvolňuje do prostředí látky, které potlačují konkurenční vegetaci. A pak se to nalije do hrnců.

avchep
Moskva
15.07.2005
18:19:20

avchere, klidně ustoupím 🙂
Navíc jsem si vzpomněl, že existovala taková pytlácká metoda chytání ryb i v tekoucích vodách, kdy z ořechu házeli do řeky větve, listí a skořápky, ještě zelené. Dole plavalo hodně ryb.
Na druhou stranu, proč to nezkusit :-).
Polovinu zahrady mám v kontejnerech, možná proto tuto zemědělskou techniku ​​přeceňuji.
Pozdravy
AVG

doc
Moskva
15.07.2005
18:36:34

Ano, za pokus to asi stojí. Ale výběr rostlin, které jsou jednodušší a ne nejcennější.
Ve skutečnosti ne všechny rostliny jsou citlivé na juglon. Bohužel o tom momentálně nemám přesné informace.

Zajímavé:
Která fytolampa pro sazenice je lepší, kulatá nebo lineární.

Mimochodem, je zajímavé, že juglon má silné baktericidní vlastnosti. Pamatuj soudruhu. E.K. Ligacheva a střízlivost je normou života. Strana a vláda tedy stanovily sovětským vědcům úkol – zvýšit produkci džusů a nealkoholických nápojů na hlavu. Problém je ale v tom, že vše zhořklo, aniž by se dostalo do duše obyvatel. A pak nějaký chytrý kluk přišel s nápadem přidat do nápojů juglon. A váš skromný služebník dokonce vyvinul metodu, jak tuto nepříliš dostupnou látku získat. A nikoho tehdy nenapadlo, že juglon je velmi jedovatý a při případném předávkování takovými nápoji by bylo velmi možné se otrávit. Naštěstí kampaň rychle zhasla a tento „skvělý nápad“ zůstal nerealizován. Ukázalo se, že je jednodušší koupit technologické linky pro sterilní stáčení nápojů na Západě a nevynalézat znovu kolo.
Ale od té doby je pro mě juglon jako rodina. Pořád si lámu hlavu, kde bych to mohl použít.

avchep
Moskva
15.07.2005
19:01:34

avcher, pak ještě IMHO 🙂
Vyrobte si z toho fungicidní přípravek, juglon (volitelně v kombinaci s něčím dalším rostlinným (česnek, vlaštovičník). Projel jsem vaše krmivo na internetu. Jsou informace. A mnohé už omrzel síran měďnatý :-). Mimochodem, rostou pod ořechy nějaké „pravé houby“?
Good luck!

doc
Moskva
15.07.2005
22:09:25

Moje fenyklové stromy rostou pod ořechy bez problémů.

slovanský
Steyr
15.07.2005
22:35:28

http://tomclothier.hort.net/page43.html
Není tento seznam vhodný? Vlašský ořech však není náš ořech (J. regia), ale černý, ale toxin je stejný a říká se, že ořechy se roubují na kořeny ořešáku černého.

YuliaR
Troitsk
17.07.2005
17:49:34

avchep, ale líska a líska mají stejnou vlastnost, mají juglon?
Vlašských ořechů se nebojím, ale lískové mě opravdu zajímají :)) poroste pod nimi něco? Děkuji.

Zajímavé:
Dolomitová mouka: jak ji správně používat na zahradě.
Michalna
Moskva
18.07.2005
11:47:56

Všem moc děkuji za rady. Zkusím to.

Maas Alex
Lugansk, Ukrajina
19.07.2005
12:57:55

Ne, v lísce není žádný juglon.
Pokud jde o použití juglonu pro dobré účely (jako něčí vražda), takové myšlenky tu byly, ale je to příliš toxické, nakažlivé a nevybíravé. To je přesně ten případ, kdy můžete klidně zabít všechny – zlé i dobré a jen tak nikoho.

avchep
Moskva
19.07.2005
18:22:08

YuliaR:
Díky za seznam. Podívej, nebere ani hosta. To je skvělé! Jaká výjimečná rostlina však v každém smyslu. Myslím, že někde leží nějaký juglon, možná to zkusím.

avchep
Moskva
19.07.2005
18:25:39

OFF, milý avchepe, mohl by ses podívat do růžové zahrady v tématu „článek o řízcích“ a objasnit otázku, zda je růže aleopat? Děkuji předem.

Michalna
Moskva
21.07.2005
14:55:48

v Kyjevě, v botanické zahradě, je lesík různých ořechů, různého stáří – všiml jsem si, že pod nimi roste tráva a podrost a samý výsev samotných ořechů do spadaného listí na rozdíl od sousední lípy, pod kterými je ticho.
Věda tedy předběhla život.

Seriy
Moskva-Kyjev
23.07.2005
21:32:09

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *